Header Ads

ads header

Flash News

Kenapa Kit Siang bantah golongan anti-ICERD?


KELMARIN Penasihat DAP, Lim Kit Siang mempersoalkan keputusan UMNO dan Pas untuk bergabung mengadakan himpunan bagi membantah ratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Se­gala Bentuk Diskriminasi (ICERD).

Semalam pula, beliau tampil mempertahankan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, P. Waytha Moorthy yang didakwa ‘diserang’ secara lisan berkenaan isu ratifikasi ICERD di Dewan Rakyat.

Meskipun Kit Siang tidak pernah mengeluarkan sebarang kenyataan sama ada menyokong atau tidak terhadap usaha meratifikasi ICERD, apa yang menjadi persoalan adalah mengapa Kit Siang seolah-olah mahu masuk campur sekiranya ada pihak yang membantah konvensyen itu?

Adakah perbuatan Kit Siang itu melambangkan pendiriannya terhadap ICERD?

Hanya beliau yang tahu dan oleh sebab itu, adalah lebih baik sekiranya beliau sendiri menyatakan secara jelas apa pendiriannya dan bukan ha­nya berdiri di belakang tabir berkenaan isu ICERD ini.

Hari ini, Kit Siang menggesa supaya ahli Parlimen pembangkang yang membuat serangan lisan terhadap Waytha Moorthy di Dewan Rakyat Isnin lalu dirujuk kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen.

Kit Siang yang menyifatkan insiden serangan lisan itu sebagai ‘kehinaan terbesar’ dalam sejarah Parlimen Malaysia berkata, apa yang berlaku itu amat memalukan kerana tiada pihak patut bertempik untuk mendiamkan pihak lain.

Walaupun tidak mewakili suara DAP secara keseluruhannya, Ahli Parlimen Iskandar Puteri itu dilihat sangat berminat untuk mencampuri berkenaan isu ICERD.

Ahad lalu, anaknya, Lim Guan Eng selaku Setiausaha Agung DAP tidak mahu memberi sebarang pendirian berkenaan isu ICERD ini tetapi Kit Siang secara tidak langsung seakan-akan memberi gambaran terhadap pendirian sebenar mereka.

..............

LGE kata ada pihak sengaja guna ICERD untuk bangkitkan bangkitkan persengketaan kaum. Siapa yang promote ICERD? 2012 lagi bapak dia dah tulis mengenai 153 yg dia kata "ibu segala diskriminasi."

MR :  Malangnya Melayu kena tipu, paling teruk kena tipu (sorry kencing) ialah pendokong AMANAH


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Sistem Mudah Untuk Anda Menjana Pendapatan Online Secara Sambilan
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

4 ulasan:

  1. kit siang gampang jalang YOU WILL DIEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  2. Orang kafir dan orang yang dalam hati berpenyakit sentiasa tidak senang dgn apa saja berkaitan dgn Islam MUKTAMAD.

    BalasPadam
  3. Kembalilah kepangkal jalan tinggalkan parti tungangan dap kafir yg anti islam wahai pendokong perjuangan anti islam dap tinggalkan pati amanah yg terang2 dah jadi kaldai tunggangan dap. Selagi hayat dikandung badan kembalilah kejalan allah.

    BalasPadam
  4. Sebenarnya parti kafir harbi biaDAP yang disokong oleh puak munafik Melayu liberal adalah dalang yang mempromosi dan memperjuangkan ICERD untuk melaksanakan Malaysian Malaysia dengan menghapuskan hak agama Islam dan hak umat Islam termasuk hak kaum Melayu Islam.

    Wahai umaT Islam marilah kita semua bersatu padu menentang ICERD dan parti kafir harbi biaDAP untuk menjamin masa hadapan keturunan kita semua.

    BalasPadam