Header Ads

ads header

Flash News

‘Rombongan keluarga’ ke UNGA, netizen sindir Dr Mahathir

Netizen hari ini menyindir Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berikutan tindakannya membawa ahli keluarga ke Perhimpunan Agung Persidangan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNGA) yang ke-73 di New York.

Antara sindiran yang ditujukan kepada ahli Parlimen Langkawi itu adalah beliau membawa ‘rombongan sekolah’ ke persidangan tersebut.

Malah ada juga yang mempersoalkan mengenai tanggungan perbelanjaan Dr Mahathir dan keluarganya ke New York.

Ini selepas foto ahli ikeluarga Dr Mahathir tular dimedia social sejak malam tadi.

Antara yang mengkritik Dr Mahathir di Facebook adalah Kelab Pengkritik Kerajaan Malaysia yang membuat hantaran bertulis: “Anak beranak, cucu cicit, jiran sebelah rumah, geng bas sekolah, budak wicet semua atok bawa ke Persidangan PBB New York… jahanam habis duit rakyat kena joli.

Posting tersebut menerima pelbagai reaksi daripada netizen. Berikut adalah antara reaksi yang sempat BNPPortal.com kongsikan:

Fir Daus Aloyy di dalam responnya menulis: Lawatan sambil belajar.. Cara2 nak kencing sedunia plak..

Nabil Rasul: dulu kalau najib duk bwk bini memekak satu Malaysia melompat.

Mohd Fauzi Mohd Jaafar: Duit tabong kan ado…abg cuma kesian kat budak Sekolah yg menderma itu hari….diorang tipu kau dik

Yasmin Yusoff: Kalau Tok Najib buat berasap depa kata makan duit rakyat lah. Perabih duit rakyat lah. Yang ni lawatan apa plak.. Family Day Hari Kerajaan ke??

Untuk rekod, selain daripada isterinya Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali, Dr Mahathir turut disertai anaknya Datuk Seri Mukhriz Mahathir sekeluarga di New York. –

AIDIL SYUKRI

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

2 ulasan:

  1. Dunia belum berubah, nepotisme semakin parah dan membarah.

    BalasPadam
  2. Tersenyum gembira cucu2 atuk nampaknya

    BalasPadam