Header Ads

ads header

Flash News

PH, belum menang fitnah, selepas menang pun fitnah


Bina persepsi buruk kepada lawan, membuat dakwaan palsu antara kerja yang sangat mahir parti DAP. Tidak hairan walaupun bilangan mereka kecil tetapi mereka bina masyarakat Cina dengan maklumat palsu, meragukan dan fitnah agar musuh poltik mereka sentiasa dibenci.

Kerja mereka tak kira semasa menang atau kalau kerana itu sikap mereka tidak ada dosa dan pahala. Malang jika parti AMANAH setongkol dalam isu-isu fitnah yang dibawa oleh DAP.

Terkini Adun Keranji, Chong Zhemin membuat fitnag kononnya PAS Negeri Perak ada menerima tanah seluas 16,364 meter persegi antara tempoh 2008 hingga 2018.

Seluas 16,364 meter persegi adalah cara DAP atau PAKATAN HARAPAN nak "kencing" rakyat. 16, 364 meter persegi itu sebenar 1.6 hektar.
 
 
Celaka betul puak DAP yang sebenar fitnah dan celaka juga bagi orang yang mempercayai fitnah tanpa usul periksa sebagaimana yang telah diterangkan jelas dalam al Quran.
 
Tanah itu sebenarnya adalah pertukaran hak milik individu kepada PAS Cawangan Langkap yang tidak pun sampai 0.4 hektar.
 
Pertukaran tanah tersebut yang dikongsi lima individu pada tahun 1969 dengan keluasan asal 1.6 hektar, di mana pada 2012 berlaku pindah milik.
 
Salah seorang pemilik memberikan sebahagian kecil tanah tersebut kepada Ketua PAS Cawangan Langkap bersama beberapa individu.

Pesuruhjaya PAS Perak, Razman Zakaria ketika membuat sidang media mengatakan bahawa ini adalah fitnah.
 
Sementara itu, Ketua Pemuda PAS Perak, Ustaz Mohd Akmal Kamaruddin mencabar Zhemin mengulangi kenyataan tersebut di luar dewan agar tindakan undang-undang boleh diadakan.
 
Zhemin dalam perbahasannya mendedahkan kononnya kerajaan negeri meluluskan beberapa hak milik tanah kepada Umno, MCA, Gerakan dan PAS antara 2008 hingga 2018.
 
Hentilah buat kerja bodoh menipu dan manipulasi maklumat untuk memburukkan PAS. Bila PH dah menang fokus kepada pembangunan rakyat. PH terutamanya parti AMANAH perlu tumpu kepada pembasmi berita dan maklumat palsu dimedia massa. Jangan terikut buat kerja jahat dan bodoh.

MR : Tak buat kerja jahat dan bodoh, mana boleh menang itu perinsip utama PH kan?....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :



2 ulasan:

  1. لعنة الله علی الظالمين والمنافقين

    BalasPadam
  2. Menunggu saat kehancuran dapigs dan sekutunya

    BalasPadam