Header Ads

ads header

Flash News

Dr Rozaimi belajar agama untuk mengkritik PAS sahaja


Semalam Dr Rozaimi Ramle membuat ulasan berkenaan perkataan sesat yang digunakan oleh Menteri Kewangan Lim Guan Eng terhadap celahan dibuat anggota parlimen PAS dari Tumpat, Che Abdullah Mat Nawi di Dewan Rakyat. Che Abdullah Mat Nawi meminta LGE menarik perkataan tersebut kerana "sesat" selalu digunakan kepada ahli neraka dalam al Quran.

Saya tak nak komen perkataan sesat tersebut. Sebab perkataan baik pun kalau digunakan tujuan untuk perli boleh bawa maksud buruk. Misalnya LGE "terlalu cerdik" sehingga negara mengalami kerugian pelabur berbilion ringgit. Adalah TERLALU CERDIK itu baik? LGE gelak menerima pujian?

Isunya si Rozaimi ni yang suka sangat mengkritik PAS. Kerjanya nak cari apa pimpinan PAS sebut yang boleh disalahkan dan dijadikan isu kononnya PAS perguna agama. PAS Tunggang Islam.

Sebelum ini dia kritik tuan Ibramin Tuan Man bila tuan Ibrahim buat twit di Twitter semasa nak membeli sebaik-baiknya jangan beli dipasar ramadan penjualnya tak menutup aurat. Di bahas oleh si Rozaimi ini sah beli. Tuan Ibrahim cakap pasal tasauf dia galak nak kritik hujah guna fekah. Pengikut dia jadi bodoh sama politik perkara tak sepatutnya.


Yang peliknya tak ada pun dia mengkritik Mujahid pasal penggunaan tandas oleh geng transgender. Natizen sahaja yang memnbuat kritikan sehingga Mujahid minta maaf.

Adakah kerana Mujahid itu geng kita maka kita tak perlu kritik.

Begitu dengan Mahathir. Tak dengar kritikan daripada Rozaimi pasal komen Mahathir berkenaan zakat dia perli ada orang tak bayar zakat kepada kerajaan. "Saya baca al-Quran tetapi tak ada yang kata kita perlu membayar zakat kepada kerajaan."Tetapi saya suka bayar zakat kepada kerajaan. Jika tidak, kita perlu cari orang miskin, ini susah".

Dr Rozaimi sama macam Dr Asri hanya bergantung kepada "dagu" pemerintah.


SemutApi @ FireAnt
http://semutapi-fireants.blogspot.com/




............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :



6 ulasan:

  1. ustaz wahabi mmg bengong sama jee dgn mufti sekor tu

    BalasPadam
  2. Dapat wang,,
    Ulama pon boleh tersungkur di dunia.

    Guan Eng dipuji hal islam,
    TGHh seluruh hidupnya dengan agama digelar sebagai penunggang agama,

    Rozaimi nie,,
    Xdak standard.

    BalasPadam
  3. tulang belakang PH dari dulu sungguh sedeh org yg berilmu tertipu dgn ilmu sendiri

    BalasPadam
  4. bila isu agama diketengahkan cepat cepat ianya dikatakan tunggang agama. walhal agama ada dalam perlembagaan.

    bila UEC di ketengahkan tak pula dikatakan UEC itu kuda tunggangan untuk dapatkan undi China. walhal UEC tiada dalam perlembagaan.

    BalasPadam
  5. Tak boleh pakai sangat mamat cap ayam sekor ni yang perasan dia bagus sangat..TGHH seantero dunia pun kenal...mamat ni setakat balaci PKR bolehlah

    BalasPadam
  6. Anas bin Malik ra. telah meriwayatkan Rasulullah S.A.W. telah bersabda:

    وَيْلٌ ِلأُمَّتِيْ مِنْ عُلَمَاءِ السُّوْءِ يَِتَّخِذُوْنَ هَذَا الْعِلْمَ تِجَارَةً يَبِيْعُوْنَهَا مِنْ أُمَرَاءِ زَمَانِهِمْ رِبْحاً ِللأَنْفُسِهِمْ لاَ أَرْبَحَ اللهُ تِجَارَتَهُمْ

    "Kebinasaan bagi umatku (datang) dari ulama sû’; mereka menjadikan ilmu sebagai barang dagangan yang mereka jual kepada para penguasa masa mereka untuk mendapatkan keuntungan bagi diri mereka sendiri. Allah tidak akan memberikan keuntungan dalam perniagaan mereka itu." (HR al-Hakim).

    Menurut adz-Dzhabi, ulama sû’ adalah ulama yang mempercantik kezaliman dan ketidakadilan yang dilakukan oleh penguasa; ulama yang memutarbelitkan kebatilan menjadi kebenaran untuk penguasa; atau ulama yang diam saja (di hadapan penguasa) padahal ia mampu menjelaskan kebenaran.

    Maka kita tidak terkejut melihat ulama su' menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan perjuangan parti Islam PAS pimpinan ulama Islam menegakkan agama Islam dan membela hak umat Islam.

    Sebaliknya ulama-ulama su' (ulama jahat) ini berdiam diri seperti syaitan bisu @ pasu bunga setiap kali pemimpin-pemimpin parti liberal dan kafir harbi bersekongkol menghina Islam dan menafikan hak umat Islam.

    Sebenarnya ulama-ulama su' ini adalah keldai pengangkut kitab-kitab yang berbahaya kepada umat Islam kerana mereka sanggup menjual agama untuk mendapatkan sedikit habuan dunia yang sementara ini.

    BalasPadam