Header Ads

ads header

Flash News

Anwar dan Rafizi membisu dalam isu Petron


20 tahun rakyat menderita bersama Anwar Ibrahim dalam perjuangan Refoirmasi daripada pemerintahan kuku besi dan diktator Mahathir Mohamad. Akhirnya pemerintahan ini diwarisi anak didik Mahathir menjadi kleptokasi sama dengan gurunya si Najib Razak.

Dengan janji-janji bahawa Malaysia akan bebas daripada kronisme, neptokrasi dan kleptokrasi rakyat menumbang kerajaan BN dengan harapan cahaya sinar baharu dalam kerajaan baharu menjelang 2020.

Hanya 3 hari daripada 100 hari janji itu nampak sinar, akhirnya malap dan terus malap. Rakyat tertipu dengan janji-janji manis, bulan dan bintang oleh PAKATAN HARAPAN. Istilah kini rakyat KENA KENCING.

Anwar Ibrahim dan PKR idola dan simbol reformasi sudah menjadi parti yang berebut kuasa. Perbabahalan antara pimpinan PKR tidak dapat diselindungi lagi. Malah media massa menjadi saluran hentam menghentam, buruk memburuk antara satu sama lain. Benar kata-kata yang mereka semua asal daripada UMNO bila dapat kuasa dan kekayaan perangai UMNO menjelma semula, itu sifat semula jadi PKR.

Anwar Ibrahim lebih utama matlamatnya nak menjadi Perdana Menteri lebih daripada yang lain. Apa yang Mahathir buat mereka tonton sahaja demi nak jaga jawatan bakal diwarisi.

Anwar tidak lagi berani untuk membela nasib rakyat yang dianiaya seperti sebelum ini. Suaranya sudah tidak ada lagi. Dia bisu, buta dan tuli dengan penyelewengan Mahathir.

Semua salah laku dan rasuah yang dilakukan Dr Mahathir dilindungi oleh Anwar kerana beliau takut jawatan perdana menteri beliau akan hilang.

Semua orang tahu Petronas dan Shell masih lagi merupakan pembekal minyak petrol dan diesel semenjak 1997 untuk kegunaan kenderaan kerajaan tapi Kabinet kerajaan Pakatan Harapan (PH) “gila dan korup” kerana membiarkan Mahathir sesuka hati. Mereka juga buta, bisu dan tuli.

Parti yang kononnya menjulang Islam Progresif Amanah pun sama, hanya menjadi PASU BUNGA dalam PH. Bila dah dapat jawatan sibuk dengan kekayataan dan jawatan untuk pimpinan mereka. Kalau tak dapat mereka memperjuangkan Husam Musa, Wan Rahim semua dah dapat. Matlamat mereka hampir tercapai. Dulu berada dalam PAS apa dapat. Lebih baik buat Islam Liberal, janji kjawatan dapat.


Tak kan lah mereka tak tahu, Mirzan tu anak Dr Mahathir? Jadi keseluruhan barisan Kabinet ini stupid.

SemutApi @ FireAnt
http://semutapi-fireants.blogspot.com/

MR : Rupanya 100 hari untuk mereka benar-benar mengikut apa yang BN buat sebelum ini, rompak harta rakyat....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

2 ulasan:

  1. Bangau oh bangau,
    Mengapa engkau kurus,

    Macam-mana aku tak kurus,
    Ikan tak mahu timbul,
    Ikan tak mahu timbul.

    Ikan oh ikan,
    Kenapa engkau tak timbul?

    Macam-mana aku nak timbul,
    Rumput panjang sangat,
    Rumput panjang sangat.

    Rumput oh rumput,
    Kenapa engkau panjang?

    Ana aku tak panjang,
    Kerbau tak makan aku,
    Kerbau tak makan aku.

    Kerbau oh kerbau,
    Kenapa tak makan rumput?

    Macam-mana aku nak makan,
    Perut aku sakit,
    Perut aku sakit.

    Perut oh perut,
    Kenapa engkau sakit?

    Macam-mana aku tak sakit,
    Makan nasi mentah,
    Makan nasi mentah.

    Nasi oh nasi,
    Kenapa engkau mentah?

    Macam-mana aku tak mentah,
    Api tak mahu menyala,
    Api tak mahu menyala.

    Api oh api,
    Kenapa engkau tak mahu menyala?

    Macam-mana aku nak menyala,
    Kayu api basah,
    Kayu api basah.

    Kayu oh kayu,
    Kenapa engkau basah?

    Macam-mana aku tak basah,
    Hujan timpa aku,
    Hujan timpa aku.

    Hujan oh hujan,
    Kenapa timpa kayu?

    Macam-mana aku tak timpa,
    Katak panggil aku,
    Katak panggil aku.

    Katak oh katak,
    Kenapa panggil hujan?

    Macam-mana aku tak panggil,
    Ular nak makan aku,
    Ular nak makan aku.

    Ular oh ular,
    Kenapa nak makan katak?

    Macam-mana aku tak makan,
    Memang makanan aku,
    Memang makanan aku.



    Habis semua dah jadi katak termasuk Anwar dan Rafizi sekali, yang kenyang hanya ular saja


    yang kenyang hanya ular saja.

    Ada faham ??

    BalasPadam
  2. Mana boleh bising2...nanti terlepas lagi jawatan p.m. sekarang ni,anwar cuma angguk setuju ja dgn mahathir.kalau mahathir suruh tonggek pun anwar mesti tonggek punya.sebab apa?takut jawatan p.m hilang lagi di depan mata.jangan hg anwar pi buat gila babi cari juboq lagi sudah lah.raja2 melayu pun hg anwar pi jumpa ajak kawtim tekan mahathir utk tunaikan janji utk buat hg anwar jadi p.m ke 8.

    BalasPadam