Header Ads

ads header

Flash News

Wan Saiful mencari alasan untuk tidak melaksankan janji Manifesto


PETALING JAYA: Wan Saiful Wan Jan mendedahkan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) tidak tahu cara melaksanakan pelan menangguhkan bayaran pinjaman pendidikan yang dijanjikan Pakatan Harapan tanpa data gaji peminjam.

Oleh itu pengerusi PTPTN ini meminta 1.3 juta peminjam mengemaskini data pendapatan masing-masing dangan badan itu.

“Kita kena tahu siapa yang gajinya bawah RM4,000, siapa yang gajinya lebih RM4,000. Yang bawah RM4,000 itu sahaja yang dapat pengecualian,” katanya di program bual bicara di Bernama TV malam tadi.

“Selagi kita tak ada data itu kita tak tahu macam mana cara nak laksana penangguhan bayaran itu,” tambahnya.

PH dalam manifesto pilihan raya 9 Mei lepas berjanji menangguhkan pembayaran balik pinjaman PTPTN sehingga peminjam berkenaan mendapat gaji bulanan RM4,000 ke atas.

Wan Saiful berkata peminjam mempunyai masa sehingga 25 Julai ini untuk mengemaskini maklumat masing-masing.

“Jangan letak RM2,000 tapi gaji sebenar RM12,000 sebab nanti bila kita buat audit kita akan minta hantar maklumat,” katanya.

Sementara itu, Wan Saiful memberitahu orang ramai Pakatan Harapan masih mempunyai masa untuk menunaikan janji berkenaan pembayaran semula pinjaman PTPTN.

Beliau berkata, PH masih ada 30 hari lagi sebelum genap 100 hari pemerintahan PH pada 17 Ogos ini.

Wan Saiful dilantik pengerusi berkuatkuasa 18 Jun lepas.


MR : PH bukan mencari ikhtiar menunaikan manifesto tetapi mencari alasan untuk tidak melaksanakannya. Jika anda gagal kemaskini rekod itu salah anda jadi kami tak boleh laksanakan... kan mudah.


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

18 ulasan:

  1. Ph....comfirm akan bertahan sepenggal saja.

    BalasPadam

  2. Wan Saiful mencari alasan untuk menghalalkan penipuan ..... Kalau halal pun di dunia saja le En Wan ooi.

    BalasPadam
  3. Relaklah....tak kan 61 tahun boleh tahan kena tipu ni belum sampai 100 hari dah meroyan .Doakan yang baik-baik agar negara kita terus aman makmur .Nanti hang jugak yang senang nak ambil alih kerajaan lagi 5 tahun .

    BalasPadam
    Balasan
    1. bkn masalah 61 thn masaalahnya janji..jgn bodoh sangatmg umur berapa yg dah kena tipu 61..rasanya bn ni sejak org tua tu jadi pm banyak menipu

      Padam
    2. Wah barua pakatan suka dikencing oleh pemimpin pakatan sendiri dan membela penindasan dan penipuan yang dilakukan oleh pakatan semata-mata kerana dedak cap roket yang menjadi makanan kegemaran babi.

      Padam
    3. BN dan pakatan dua kali 5 sahaja! Menindas rakyat.

      Padam
    4. Halo apa yang tertindas sgt masa bawah bn?Silap silap satu keluarga penerima brim..dan nasib baik juga kalau anak2 dihantar mara belajar kat luar negara.Mungkin juga pak sedara dapat pergi haji percuma.Tolong jangan nentup seluruh mata atas kebaikan.bn.Negara kita pn antara termaju di asean..dibawah bn kan?

      Padam
    5. Rakyat semakin miskin dan tertindas di bawah BN dan pakatan dengan pelbagai kenaikan harga barang keperluan dan perkhidmatan, tol, cukai melampau GST dan SST, ekononmi merundum, hutang negara meningkat, nilai ringgit jatuh dll. Yang kaya raya ialah puak BN dan puak pakatan.

      Padam
    6. Doakan yg baik2? Hahaha...kau tu dulu tiap2 hari mendoakan yg jahat2 utk org lain, termasuk kpd yg jahat dan yg baik sekali. Sekarang kau berjanji bohong pun kau nak suruh org mendoakan yg baik2 utk kau?

      Padam
    7. HELLow..phaprak Dan bn umbnoooo 2x5 dn 5x2..sama2 perompak..lanun..penipu..putartrrrr Alam..rakyat tetap susah dn menderita..umbenooo bagi rakyat brim..kamu hentam juta2..billion2..phaprak penipu..bikin tarak surupa itu janji..skrg doh berbaik2 dgn pengganas llte..kamu mmg pengkhianat Islam..mmg padan jd barua dap..pooodah..

      Padam
  4. Kita tidak merasa terkejut melihat pemimpin munafik yang telah menfitnah PAS dan sekarang dia sedang menipu rakyat dan bersekongkol dengan DA-Pig yang memusuhi Islam dan umat Islam.

    BalasPadam
  5. Siapa kata Islam ugama kono.?

    Ingat masa anda mengelilingi Kaabah semasa Tawaf, anda mengelilingi sebelah kiri kan..... Dan mengikut higher mathematics ... Pusingan ada lah positif

    Ini buktinya :


    When an object rotates in an clockwise direction, it makes a negative angle of rotation while

    when it rotates in anticlockwise direction, it makes a positive angle. So far, in our discussions, we have been looking at positive angles only.

    In diagram form, a negative angle can be as shown below.
    examples of negative angles

    The figure below shows the sign of an angle measured from a common line, 0 degree line
    positive and negative angles

    This implies that given a negative angle, we can get its respective positive angle.
    For instance, the bottom part of the vertical line is 270°. When measured in the negative direction its will be -90°. We simply subtract 270 from 360. Given a negative angle, we add 360 to get its corresponding positive angle.
    When an angle is -360°, it implies that the object made more than one cycle in clockwise direction.

    BalasPadam
  6. Padan muka golongan muda yang tertipu dgn manipufesto pakatan haprak.konon nak hidup mewah dibawah pakatan hancing...mula2 nenang sibuk dah dapat nak bercuti terbang naik air asia maklum dh tak black list ..ptpn tk perlu bayar..toll free..minyak murah..tak de gst.Now sila telan kahak tu berhibur la dengan k pop mengubat hati..PADAN MUKA.

    BalasPadam
  7. Manifestoon asal ialah politikus di gam dari pegang apa2 jawatan dalam GLC.

    Yang itu pun telah dilanggari yakni manifestoon bukanlah 'wajib' diikuti

    Dan alangkan 'bible' pun banyak yang diingkari, apalah sangat sebuah buku BARU.

    Makanya kalau nak percaya Buku BARU, lantaklah asalkan sedar ianya atas risiko sendiri.

    BalasPadam
  8. Apa jua skim harus ambil kira kesaksamaan.

    Contoh:

    Suri 1 dapat KWSP

    Suri 2-4 gigit jari

    Ada yang rasa terpinggir dan tersisih

    Ini mengeruhkan hubungan

    Sekaligus bukanlah skema yang saksama.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan tak tau. Pakatun ni terpaksa ambil hati golongan feminist khususnya yg duduk dalam SIS. Puak2 ni memang anti dgn poligami yg diharuskan syarak. Jadi wlupun poligami itu halal, isteri ke2 dan seterusnya tidak boleh dibantu kerana ini akan menggalakkan poligami, sesuatu yg bg mereka sgt tidak disukai. Mereka sebenarnya lebih suka wanita spt mereka menjadi andartu atau janda seumor hidup agaknya. Patutnya kau bantulah golongan wanita kau sendiri, tapi kau sanggup diskriminasi mereka walaupun tindakan mereka halal.

      Padam
  9. “Selagi kita tak ada data itu kita tak tahu macam mana cara nak laksana penangguhan bayaran itu,” bawah rm 4000 di tangguhkan?jd kna bayar jgak la kan? dulu berjanji bagai nak rak, mampu mansuhkan hutang ptptn la , pendidikan percuma la.jangan pkai alasan hutang negara rm1 trillion la,budak2 boleh la kna tipu.

    BalasPadam