Header Ads

ads header

Flash News

Kerja ‘bodoh’ kerajaan untuk menurun harga barang


Pasar raya besar Mydin akan menaikkan harga barang susulan keputusan kerajaan meningkatkan tarif elektrik industri.

Pengarah urusannya berkata kenaikan harga juga didorong oleh nilai ringgit yang merosot dan keadaan ekonomi dunia tidak menentu, lapor Sinar Harian.

“Sebenarnya langkah kerajaan mahu menaikkan tarif elektrik tidak sesuai buat masa sekarang kerana keadaan ekonomi negara kita.

“Mydin misalnya terpaksa tanggung kos sebanyak RM4 juta sebulan.

“Saya terus terang, kalau kita tanggung RM4 juta (kos elektrik) dan duit ringgit merosot, saya kena naikkan harga.

“Tapi saya boleh janji kenaikan harga tidak berlaku secara melampau,” kata Datuk Ameer Ali Mydin.

Beliau menjangkakan harga di pasar raya besar itu akan meningkat sebanyak 0.2 peratus susulan cukai barangan dan perkhidmatan kini berkadar sifar.


MR : Kerana PH tiada kepakaran dan tindakan berdasar emosi serta dendam terhadap Najib akhirnya harga barang makin meningkat. Rakyat menjadi mangsa. Apa salahnya kerajaan PH dengar penadngan rakyat, sedangkan mereka naikpun kerana rakyat.


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

5 ulasan:

  1. Haha kalau diperhatikan skrg, Pakatun dah tak berapa nak cakap pasal isu kos hidup atau harga barang. Diorg hanya kecohkan pasal Najib kena tangkap saja. Seolah2 itu saja benda yg ada dalam manifesto Pakatun. Bebudak melayu tertipu dgn janji2 Pakatun.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Budak Mad jadi tikang gilap, walhal Budak Kong dapat masuk UiTM, dapat itu dan dapat ini. Meme sedih hiba tapi dalam masa sama nak jugak sebut yang ini: "rasakan, rasakanlah".

      Padam
  2. Jaman IMDB dapat juga makan beso sekali sekala. Zaman baru hancai, nak makan kecikpun susah nak makan besau kenalah ikat perut selama 5 tahun. Waa!

    BalasPadam
  3. Wah tahniah kepada pengundi-pengundi pakatan kerana KERAjaan pakatan hanya pandai menaikkan harga barang keperluan melalui kebodohan pakatan sendiri. Dahlah semua janji pakatan ke laut !

    Dulu puak pakatan sebagai pembangkang sangat pandai mengutuk kerajaan UMNO BN kerana kenaikan harga barang keperluan dan kos hidup rakyat dll.

    Nah sekarang KERAjaan pakatan adalah lebih buruk dari kerajaan UMNO BN ! Mentaliti pakatan masih mentaliti pembangkang sibuk menyalahkan UMNO BN dan PAS walaupun pakatan telah memerintah.

    BalasPadam