Header Ads

ads header

Flash News

Rupa-rupa kata Mahathir tentang calon UMNO ternyata benar


Selepas pelbagai spekulasi, Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin akhirnya mengesahkan beliau akan bertanding untuk jawatan presiden pada pemilihan hujung bulan ini.

Bekas Menteri Belia dan Sukan itu memuat naik borang pencalonannya di Instagram sebentar tadi.

"Alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan," katanya mengiringi gambar itu.

Pengesahan ini menjadikan pemilihan kali ini bakal menyaksikan pertembungan tiga penjuru antara Khairy, pemangku Presiden Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, tokoh veteran Tengku Razaleigh Hamzah dan penulis blog, Rahmat Azim Abdul Aziz.

MR : 3 Jun lalu Mahathir berkata “Saya rasa Khairy calon terbaik… (jawatan) Presiden UMNO ialah Khairy Jamaluddin,” lapor Bernama pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis PH Kedah di Seri Mentaloon. Rupa-rupanya Khairy termakan juga kata-kata Mahathir.



......
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
Whatsapp MR
Telegram MR
Facebook MR

# Boleh pilih (klik) nak komen guna facebook atau blogger

6 ulasan:

  1. Dari sudut lain, ini mungkin satu cara untuk pihak yang diPERLI melihat pihak yang memPERLI telan balik PERLIannya itu. Apapun bila ada satu parti yang meletakkan darah muda sebagai presiden, ia akan menawarkan satu kelainan yang tidak dimiliki oleh lain2 parti.

    BalasPadam
  2. Beliau telah membuktikan kemampuan dan sudah ada pengalaman mentadbir. Yang akan rasa tercabar di masa2 hadapan ialah bukannya potensi2 yang ada dalam Umno tetapi potensi2 yang ada dalam PPBM dan PKR. Tentunya akan ada reaksi meloya dari PPBM dan PKR. Tunggu.

    BalasPadam
  3. Sy x berminat ngn KJ..pemikiran liberal & x pro-islam..rasanya takkan jadila penyatuan pas & umno..syarat pas adalah umno berubah sepenuhnya pd perjuangan islam..pru15 pasti umno kalah lg

    BalasPadam
  4. Kj tak meletak kan islam sbg matlamat perjuangan...hanya perjuangkn bangsa & undang2 sekular...punah gak nanti

    BalasPadam
  5. Kj kalau kalah bertanding pasti akan keluar umno.Kj juga berminat untuk membuka pintu umno terhadap kaum lain..tawaran dan memperbanyakkan musuh dalam selimut.Tak hingin pun kafir kafir tu nak masuk umno hanya dap dihati mereka.

    BalasPadam
  6. Adakah kj jadi proksi tun m dlm umno, tunggu dn lihat

    BalasPadam