Header Ads

ads header

Flash News

Sejarah rakam pengkhianatan Parti Amanah Negara


HANIPA Maidin, Pengerusi Biro Undang-undang Parti Amanah Negara menyokong pencalonan Tommy Thomas sebagai Peguam Negara.

Kebanyakan respon penggerak Amanah di media sosial juga menunjukkan mereka menyokong pencalonan ini.


Semuanya atas hujah kononnya Kafir berintegriti vs Muslim Korup (semuanya perihal isu pengurusan khususnya 1MDB, tanpa ada hujahan kepentingan umat secara umum). Bagaikan tiada
muslim yang pada pandangan mereka berwibawa.

Sekaligus bertentangan dengan semangat Kedaulatan Islam yang ditonjolkan oleh Raja-Raja Melayu dan majoriti umat Islam Malaysia.

Pendirian Tommy Thomas :[1] Sultan Tiada Kuasahttp://www.malaysia-today.net/…/sultan-does-not-have-the-p…/

[2] Malaysia bukan negara Islamhttp://www.malaysianbar.org.my/index2.php…

[3] Mempertikai keputusan Mahkamah dalam kes kalimah Allah
https://www.malaymail.com/…/the-allah-decision-is-wrong-in-…

[4] Tak guna tukar undang-undang selagi belum menangihttp://www.freemalaysiatoday.com/…/lawyer-useless-to-amend…/

Amanah bersama PH menyokong pencalonan Tommy sekaligus membuktikan Amanah-PH memegang pendirian yang sama seperti Tommy dalam kedudukan Islam dan Melayu dalam negara. Mereka juga mempunyai interpretasi perlembagaan yang sama. Liberal dan Sekular.

Sesungguhnya parti ini bukan lah dari kalangan kita dan mereka tidak mewakili kaum muslimin dalam sebarang urusan. Pengkhianatan mereka secara berterusan terhadap kedudukan umat Islam dan kedaulatan Islam amatlah mendukacitakan.

Rujukan :
https://www.malaysiakini.com/news/428021

Muslim Abdullah Zaik
Ketua Biro Penerangan dan Kajian Pemuda Isma

......
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
Whatsapp MR | Telegram MR | Facebook MR

15 ulasan:

  1. Musang-musang liberal berbulu ayam telah membentuk parti sekular-liberal berlabel 'Islam' (liberal) yang bernaung di bawah parti kafir harbi yang telah menentang, menghina dan memburuk-burukkan ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

    Sekarang pakatan sekular liberal-kafir harbi telah memenangi PRU dan musang-musang liberal telah membuang semua bulu ayam mereka untuk bersama puak kafir harbi menentang ajaran Islam dan institusi Islam dan menafikan hak umat Islam secara terbuka!

    Abdullah bin Ubai yang menjadi kepala bapak munafik sudah tentu gembira dengan pencapaian parti musang liberal berbulu ayam yang luar biasa ini!

    BalasPadam
  2. Tak boleh nak salahkan suara minoriti dalam Puak 1001 Harapan. Suara yang kecil itu tidak mampu untuk menentang suara lebih besar apatah lagi survivaliti jadi taruhan.

    Adapun pihak sepatutnya tampil di depan adalah Umno dan Pas. Inilah puak yang memiliki suara besar meskipun berada di seberang sana lantai parlimen.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ehhh Pas pulak? ha ha

      Padam
    2. Kalau tak mampu menentang, jangan bersekongkol. Ni aoe cerita, secara jelas menyokong pulak.

      Padam
    3. PAS jugak yang kena,,,apa punya turrrr daaaa

      Padam
    4. Apsal sabitkn dgn pas...kamu pan yg beria2 kluar dr pas..kata pas sesat..siap mefitnoh pas..skrg doh mnang..bila Islam dipertikaikan diam mcm kura2 smbnyikn kapla otak..tup2 suruh pas bersuara..bangang punya pan..puok pan mcm ni lah kuffar dap suka sgt..bole diperbodohkn..pan mmg bodoh melampaui smpdan negara..

      Padam
  3. Rakyat memang tahu pan ni mmg pengampu dap. Tapi agak2 la jgn sampai mcm ni sekali..

    BalasPadam
  4. Nape plok sabitkan pas..org pan yg bodih kluor dr pas sape suruh..snggup brskongkol dgn kuffar dap..dn lebih teruk snggup mnfitnah pas..kamu doh menang..sdri mau setel la..bangang punya pan..

    BalasPadam
  5. 5 tahun lagi terasa sangat lama... adakah kuasa2 sultan akan dilupuskan pemimpin gilakuasa

    BalasPadam
  6. apabila tembolok penuh dgn DEDAK..itu lah jadinya...

    BalasPadam
  7. Amanah tidak amanah pada Islam tapi wala kepada gerakan liberal dan tokong. Bagaimana kita ingin katakan seorang kafir lebih bertintegriti sedangkan kenyataan menunjukkan beliau sudah nampak bias kearah yang tidak memihak kepada umat Islam. Ini membuktikan kebimbangan dan perspeksi umat Islam terhadap PH mula menjadi mimpi ngeri...

    BalasPadam
  8. Saudara , Apa tunggu lagi ?. Now is time for action. Buat demonstrasi besar-besaran. Kumpulkan jnat Islam selepas solar Jumaat. Hantar memorandum kepada Tun Mahathir dan kuncu kuncu Kristian Evangelist mereka. Umat Islam perlu bangun dan lawan Tun Mahathir dan Lim Guan Eng. Bangun ! Lawan !Ini lebih afdhal daripada duduk berzikir. Ini adalah jihad fisabilillah. Hari ini AG , esok Jakim pula mangsa , tulat IKSIM pula. Kemudian apa pula ?! Alasan ekonomi tidak boleh dijadikan alasan mengetepikan institusi Islam dan Raja. Ayuh saudara bangkit semua ! Kita lawan talibarut kafir Tun Mahathir ini ! Bangum semua !

    BalasPadam
  9. Itu pasal pas n umno kena bergabung..tk bergabung politik tkpa...bergabung bankit nenentang kufur..set kumpulan dan..masa..inshaAllah sy turun..walau pn tk pernah sertai mana2 party dh himpunan sebelum ni.
    Ayuh

    BalasPadam
  10. gitu lah jd nya klu menang atas ikhsan undi org kafir

    BalasPadam
  11. maseh belum terlambat, ayuh bangkitlah umat islam. perjuangan anda adalah jihad

    BalasPadam