Header Ads

ads header

Flash News

Kenapa Menteri Kewangan Suka Buat Lawak Bodoh?


Kerajaan akan berusaha menjual kebanyakan barangan  mewah yang dirampas dari kediaman yang mempunyai kaitan dengan Mantan Perdana Menteri, DS Najib Razak, kata Menteri Kewangan, Lim Guan Eng.

Bercakap kepada Associated Press (AP) dalam temu bual hari ini, Lim Guan Eng berkata barangan yang dianggarkan bernilai sehingga RM1.1 bilion itu, hanyalah sebahagian kecil daripada RM50 bilion yang didakwa disalahgunakan daripada 1MDB yang ditubuhkan DS Najib.


Kenapalah Menteri Kewangan begitu naif (baca bodoh) untuk mengetahui bahawa barang-barang yang dirampas di dalam serbuan ke atas premis yang dikatakan pihak polis sebagai kediaman yang ada kaitan dengan DS Najib seperti barangan kemas, beg tangan, kasut, duit, kasut bayi (kecuali cokelat) adalah barangan bukti untuk kes?

Sebelum barangan ini dapat dijual, kes berkenaan hendaklah dibuktikan terlebih dahulu di Mahkamah. Berapa lama masa yang hendak diamnil untuk proses pendakwaan, proses perbicaraan dan proaes penghakiman. Ini belum termasuk proaes rayuan. Itupun sekiranya DS Najib didapati bersalah. Kalau tidak barangan tersebut hendaklah dipulangkan kembali.

Adakah  ini Menteri Kewangan yang paling bodoh yang pernah Malaysia miliki? Jadi tidak hairanlah pelabur-pelabur asing berlumba-lumba keluar dari Malaysia. Namun, logiknya tiada sebab Menteri Kewangan ini juga merupakan Orang Kena Tuduh (OKT) dalam dua tuduhan rasuah di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang. Tidak logik beliau tidak tahu prosedur Mahkamah.

khairul ryezal


MR : Sepatutnya PH menumpukan kepada masalah rakyat dan fokus bagaimana manifesto boleh dilaksankan daripada mencari kesalahan Najib dan membuat tindakan yang dikatakan 'bodoh'....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

9 ulasan:

  1. Kalau pihak yang ditanya adalah saintis roket, wartawan akan bertanyakan soalan yang serius. Jawapannya bukan saja menampakkan kebijakan pihak yang ditanya malah pihak yang bertanya juga akan nampak bijak.

    Kalau wartawan hanya menanyakan soalan yang bodoh, besar kemungkinan jawapannya adalah bodoh jua. Namun wartawan tadi mungkin tiada pilihan kalau soalan yang kompleks tanya ia tidak pula mampu mendapatkan respons yang memenuhi piawaian.

    Dan wartawan itu sedar kalau soalan serius ditanya, jawapanya bukan saja akan menampakkan kebodohan pihak yang diwawancara malah pihak yang bertanya itu sendiri akan nampak memperbodohkan diri sendiri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau dah tahu soalan dari wartawan tu soalan yg bodoh, seorang yg memegang jawatan menteri harus memberi jawapan yg telus atau memberi jawapan yg boleh menunjukkan soalan tu soalan yg bodoh. Tapi kalau seorang tu juga bodoh maka jawapan yg bodoh jugalah akan diberikan. Datuk Amar Singh agak bijak bila memberi jawapan "tidak ada tertulis perkataan UMNO". Jawapan yg ikhlas dan bijak sebab dia tidak ingin menimbulkan perpepsi.

      Padam
  2. Barang rampas mana boleh dijual. Bodoh punya Menteri.

    Ikut Islam pun tak halal akad jual beli. Hukum menjual barang rampasan tanpa proses mahkamah adalah haram hukumnya.

    Inilah bahananya memilih pemimpin bukan Islam untuk memimpin orang Melayu. Bab hukum hakam ini mereka sangat-sangat jahil.

    Mengapa Tok Mufti berdiam diri !!!. Bukankah ini tugas mereka untuk menyelar tindakan pemimpin-pemimpin yang bodoh !

    BalasPadam
  3. Sebab penyokong suka dan senang dibodhgkan..

    BalasPadam
  4. Wah rejim pakatan telah menjadi pendakwa dan hakim dan kangaroo court.

    Barang kes dan bahan bukti mahu dijual oleh rejim pakatan sebelum kes dibicarakan di mahkamah. Ini kera jaan apa?

    Bukankah ini seolah-olah menunjukkan rejim pakatan telah menjadi rejim Nazi atau rejim komunis?

    BalasPadam
  5. Mengapa mofti liberal di utara membisu seperti syaitan bisu seolah-olah merestui rejim pakatan?

    BalasPadam
  6. Udah jadi menteri baru kita tau org yg dulunya pemimpin pembangkang yg kuat dedahkan salahlaku pemimpin kjaan dulu, rupanya tidak pandai memahami proses pelaksanaan sesuatu kes.. Kalo rasa gugup @ belum sesuai bg kenyataan, eloklah jwb tggu kptsn mahkamah.. Apelah punya excited nak jadi hero.. Huhu

    BalasPadam
  7. Barang rampasan tersebut dalam katogeri DISYAKKI ada berkait dengan 1MDB. Hanya mahkamah yang boleh membuktikankan KESAHIHAN.Gaya cakap LGE macam tak dapat nak buktikan dimahkamah jer..main persepsi diluar mahkamah lagi untung..hehe

    BalasPadam
  8. Tak sangka LGE sama taraf dengan Ahmad Maslan.

    BalasPadam