Header Ads

ads header

Flash News

Pakar Politik Fitnah Sudah Turun Ke Terengganu


Pas tiada masalah untuk bertanding dalam politik yang sihat. Pas tidak menghalang Rafizi berusaha untuk menumbangkan kerajaan Islam PAS di Kelantan dan Terengganu. Soal hukum menjatuhkan kerajaan Islam biarlah Rafizi merujuk sendiri kepada alim ulama yang dia percayai. Dan Rafizi mesti berani bertanggung jawab di hadapan Allah.

Mengapa Rafizi beriya-iya benar ingin menjatuhkan kerajaan Islam PAS di Terengganu? Sudah tentulah kerana menyahut semangat berapi yang disuarakan oleh Ketua Umumnya, Anwar Ibrahim. Sebaik mendapat mikrofon selepas dibebaskan dari penjara, peluru pertama yang dihalakan oleh Anwar ialah ke Kelantan dan Terengganu. Anwar menjadi begitu excited. Anwar ingin memperlihatkan kepada penyokongnya bahawa dia masih berbisa.

Kini, Rafizi telah sampai ke Kemaman bersama penyokongnya menyambut Aldilfitri di Pekan Cheneh. Dia sudah berjanji untuk mendedahkan sesuatu tentang PAS Terengganu. Itulah gaya politik Rafizi. Bermula dengan masyarakat mengenalinya dalam Langkah Kajang. Hinggalah Rafizi meneruskan gaya politik dajal dalam isu RM90 juta. Semuanya membina persepsi dengan menjaja fitnah.



Politik fitnah ini nampak macam sudah sebati dengan Rafizi dan pemuja PH. Mereka cukup berbangga dengan gaya politik itu kerana dapat menumbangkan BN dan mengalahkan PAS di banyak tempat di Pantai Barat. Kalau Lim Guan Eng guna politik fitnah, rasanya taklah pelik sangat. Ini Rafizi dan manusia yang mengaku Islam; fitnah macam sudah mendarah daging. Nampak macam tak rasa berdosa apa-apa. Macam hidup menongkat langit saja. Seolah-olah dilahirkan di dalam kandang kerbau dan membesar bersama kerbau yang tiada istilah dosa pahala dalam hidup mereka.

Sudah berbuih mulut kita nasihatkan agar mereka tak muflis di akhirat nanti. Kita layan mereka atas dasar insan seagama sebagai melaksanakan amar maaruf nahi mungkar. Namun sampai ke detik terkini mereka terus galak menjaja fitnah. Pasca PRU14, mereka melepaskan bom asap konon SPRM akan membongkar kes rasuah dalam kerajaan Kelantan. Kemudian mereka jaja pula konon Timbalan Presiden PAS menyuruh ahli PAS yang bekerja dengan syarakit non-muslim agar meletakkan jawatan. Dan seterusnya difitnahkan pula exco PAS Terengganu, Ustaz Mohamad Nor Hamzah mengizinkan pelancong asing berbikini.

Fitnah ini suatu yang hidup.Ia disampaikan dari semulut ke semulut. Dari satu FB ke satu FB. Dari grup whatsapp ke grup whatsapp. Inilah kaedah Rafizi and the gang berpolitik. Tujuannya untuk bina persepsi. Kononnya inilah jalan termudah memenangi pertarungan dalam sistem demokrasi berpilihanraya. Hanya manusia yang bebal dan tersesat dari jalan siratalmustaqim sahaja bergelumang dengan gaya politik Rafizi.

#NekadBersamaIslam
#PRU15UntukPAS
#TerengganuMajuBerkatSejahtera

BayangDiAir
24/6/2018


MR : Rafizi kena tunjuk dia bekerja, kalau tak dia akan tersingkir dalam permainan politik PH....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

5 ulasan:

  1. Bila Ngoh Kapla Komeng tidak dibawa ke pusat, ia menimbulkan persepsi iaitu Tun sekarang adalah tetap Tun yang lama: dimulut kata tiada pendam pendaman tapi pengkritik yang jadi duri dalam daging akan tetap masuk senaraian hitam.

    Dan meskipun duri dalam daging itu telah melakukan yang terbaik dan banyak sumbangannya dalam membawa Tun dan team ke Federal, namanya dalam senarai hitam tidak akan dikeluarkan. Duduklah di dalam senarai itu sekurang2nya untuk 2 tahun dan mungkin lebih lama.

    Ini harus jadi peringatan bagi simulut tempayan yang sebelum ini menghalakan semboran ke arah Tun tanpa memikirkan risiko atau tidak menarik balik semboran berkenaan, bahawa: terlajak perahu boleh undur terlajak semboran waima meroyan tidak mengubah kedudukan.

    BalasPadam
  2. Ramai orang dan syarikat dan TH sendiri telah menjadi mangsa fitnah dan dakwaan yang tidak berasas yang dicipta dan disebarkan oleh Rapiggy dan kuncu-kuncunya. Ini menyebabkan dia telah disaman berulang-kali oleh mangsa fitnah atau ditangkap dan didakwa oleh pihak berkuasa.

    Malangnya Rapiggy telah gagal membuktikan dakwaannya dalam mahkamah dan akhirnya dia terpaksa memohon maaf dan membayar gantirugi kepada mangsa melalui arahan mahkamah atau penyelesaian di luar.

    Bukankah ini membuktikan rapiggy telah adalah seorang munafik?

    Nabi Muhammad SAW telah bersabda yang bermaksud: “Tanda-tanda orang munafik ada tiga, iaitu bila berbicara dia berdusta, bila berjanji dia mungkiri, dan bila diberi amanah dia berkhianat. “(HR. Muslim)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pembetulan komen 11:49 PTG :

      Bukankah ini membuktikan rapiggy adalah seorang munafik?

      Padam
  3. Jika rapiji ni hebat dengan kajian invoke bodoh beliau..dipersilakan bertanding di Terengganu dalam PRU...Jika pemimpin pasu bunga PAN hilang wang deposit...peluang rapiji untuk ko lagi cerah hahaha

    BalasPadam
  4. kalau dah setan ttp tunjuk perangai setan

    BalasPadam