Header Ads

ads header

Flash News

Benar kata Tok Guru Nik Abdul Aziz keluar PAS jadi gile


Mana-mana pihak diingatkan supaya tidak memperlekehkan keupayaan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) untuk mempertahankan negara.

Menteri Pertahanan, Mohamad Sabu berkata, anggota ATM sentiasa bersiap sedia menghadapi sebarang kemungkinan walaupun negara tidak akan berperang dengan negara lain.

Katanya, insiden pencerobohan pengganas di Sulu membuktikan keupayaan tentera negara mengawal perairan di sana.

"Kalau ada kerosakan (peralatan), kita akan baiki tetapi kapal terbang kita bukan Sukhoi sahaja ada banyak lagi ada di Butterworth.

Tapi sebelum ini dia yang memperlekehkan ATM. Setelah menjadi Menteri pun dia juga yang dedah kelemahan ATM.

Kali pertama, Mat Sabu dedahkan di dalam dewan parlimen yang mana pesawat pejuang Sukhoi SU-30MKM TUDM hanya empat buah sahaja yang boleh terbang, bagi pihak Pakatan Harapan, mereka sudah boleh gelak basar menunjukkan kepada rakyat yang Barisan Nasional tidak mampu menjaga aset-aset pertahanan udara negara, tetapi sedarkah Mat Sabu, di sebalik gelak besar PH itu, ada mata-mata di luar sana sudah mula mencongak-congak tentang kekuatan pertahanan udara negara kita?

Selepas itu sekali lagi Mat Sabu membuat pendedahan kononnya pertahanan negara lemah berbanding negara Asean yang lain, satu kenyataan yang dilihat cukup tidak adil dan tidak masuk akal, adakah benar pertahanan negara kita cukup lemah?
|
Pening-pening..
Patutlah Tuan Guru Nik Abdul Aziz berkata pimpinan yang keluar PAS akan menjadi gile (gila).

3Z


MR : Dah gile tapi belum giler-giler....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

2 ulasan:

  1. O.T.C. otak tak centre

    BalasPadam
  2. Gila-gila pon.. Ramai je yg duk ikut duk sokong. Lagi gila kot

    BalasPadam