Header Ads

ads header

Flash News

Lambang Salib Memang Syiar Kristian – ISMA


Pancaran lampu berbentuk lambang salib gergasi terpampang di sebuah apartmen di Jelutong, Pulau Pinang dedahkan wujud syiar agama Kristian di negeri itu secara terang-terangan.

Sehubungan itu, Amir Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), sebuah pertubuhan Islam dan Melayu sederhana, Ustaz Abdullah Zaik Abdul Rahman berharap isu sensitif berkenaan tidak dipandang remeh oleh mana-mana pihak.

Katanya, salah satu tanda identiti agama mana-mana negara atau negeri adalah syiar yang menonjol di tempat berkenaan dan itulah yang cuba ditonjol menerusi bangunan kediaman Grace Residence setinggi 44 tingkat itu.



“Jelas, gambar salib yang terpampang pada bangunan di Pulau Pinang adalah syiar agama Kristian. Jadi, mengangkat lambang salib pada bangunan itu membawa maksud Pulau Pinang adalah negeri Kristian.

“Justeru, isu salib ini tidak boleh dipandang mudah oleh mana-mana pihak,” kata Abdullah Zaik kepada portal Ismaweb.net sebagai mengulas teguran Mufti Pulau Pinang, Datuk Seri Dr. Wan Salim Wan Mohd. Noor.

Beliau menerusi hantaran dalam akaun sosial Facebook Jabatan Mufti Pulau Pinang, menyeru pihak pemaju ubah kedudukan lampu di bangunan itu agar tidak cetus provokasi kepada umat Islam. – Agensi/Mynewshub.TV

MR :  Mereka mencari alasan untuk menyebarkan syiar mereka di negara ini... tapi malang ada pemipin PH Islam masih bodoh dan buta


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

3 ulasan:

  1. Sabelum menang dalam pilihan raya berita gossip guan eng nak jadikan agama christian agenda utama rmai penyokong PH tidak terima sekarang dah boleh lihat sendiri sikit demi sikit agenda tersebut dimasokkan malah lebeh berani lagi dgn kenyataan theresa kok. Malangnya umat islam disibukkan dgn agenda membidaah sesama sendiri . Mufti sama mufti bercakaran di media sosial.Inilah yg membuat musuh islam merata umat islam saumpana dalam hidangan. Sangat sedeh situasi skrg. Allah saja tempat mengadu.

    BalasPadam
  2. Nasib baik aku dah tua.Dah tak lama hidup agaknya.Yg kesianya org2 melayu yg masih kecil2 lagini.Macamnalah agaknya nasib masa depan mereka tu.Nanti akan terjadi,hanya YDP Agong sahaja, orang melayu dalam kerajaan malaysia.Jawatan lain, semuanya dipegang oleh bukan melayu.

    BalasPadam
  3. Puak kafir mahu menghapuskan azan kerana konon mengganggu puak kafir (walaupun moyang puak kafir telah berpuluh tahun mendengar azan tanpa sebarang komen) tetapi salib gergasi pada bangunan bukan gereja dibenarkan pula !!! Inilah sikap rasis dan prejudis puak kafir terhadap agama Islam dan umat Islam.

    BalasPadam