Header Ads

ads header

Flash News

Hakim, peguam patut jaga adab, bukan menari bagai ‘kera kena belacan’


KUALA LUMPUR, 23 Jan — Datuk Seri Abdul Hadi Awang meminta ketua hakim dan peguam negara menjaga adab ketimuran, integriti dan maruah dengan tidak menari bagai “kera kena belacan”.

Mengingatkan mereka supaya “tidak lebih Barat daripada Barat”, beliau berkata taraf mereka tidak sama dengan seniman, apatah lagi bagi yang”sudah tua hampir bersara atau sudah bersara”.

“Kita wajib sedar di mana bumi kita berpijak, di bumi Malaysia yang bersifat seni ketimuran agama dan budayanya,” kata ahli parlimen Marang di Facebook hari ini.

Presiden PAS merujuk perbuatan Tan Sri Richard Malanjum dan Tommy Thomas yang menari di pentas dalam satu majlis. Rakaman mereka tular di media sosial.

Kejadian dalam majlis makan Pembukaan Tahun Perundangan 2019 dianggap boleh mencalar institusi kehakiman dan sistem keadilan negara.

Turut sama, peguam Datuk S Ambiga dan peguam Siti Kassim sekaligus mengundang kecaman ramai terhadap integriti perundangan negara.




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan