Header Ads

ads header

Flash News

Kes dera Nur Muazara: Ibu tidak dapat terima penjelasan pengasuh


KUALA LUMPUR - Pengasuh kepada Nur Muazara Ulfa Muhammad Zainal memberi alasan tidak tahu apa yang berlaku apabila disoal oleh ibu bayi malang itu mengenai kecederaan yang dialami anak keduanya itu.

"Kalau abe (suami) akak salah, akak terima je (sahaja) .. sbb aku btl2 (betul-betul) xth (tak tahu)...skrg (sekarang) ni abe (abang) kat balai polis kalau ye (betul) salah akak terima," itu respons balas pengasuh berkenaan melalui aplikasi WhatsApp kepada ibu Zara, Noraihan Ab. Aziz, 22, pada Khamis lepas.

Jawapan itu diberi selepas Noraihan menyoal beliau tentang kesan koyakan sehingga satu sentimeter di kemaluan anaknya berusia 11 bulan selain mendesak pengasuh itu untuk berterus terang sama ada suaminya melakukan perkara terkutuk tersebut.

"Kalau disebabkan tercekik buah epal, macam mana kepala bayi saya boleh retak tiga tempat, macam mana kemaluan anak saya boleh terkoyak? Hati saya kuat mengatakan suami akak bersalah," soalnya kepada pengasuh menerusi aplikasi WhatsApp tetapi pengasuh hanya meminta maaf dan membalas tidak tahu-menahu akan perkara itu.

Noraihan dimaklumkan pihak Hospital Serdang pada petang Rabu bahawa Zara dihantar ke hospital itu oleh pengasuh dan suaminya selepas pasangan itu mendakwa bayi berkenaan tercekik epal.

Mesej WhatsApp bertarikh 8 November itu didedahkan kepada Bernama hari ini.

Zara meninggal dunia pada Jumaat selepas dua hari berada dalam keadaan kritikal di Hospital Serdang, dipercayai akibat didera secara fizikal dan seksual oleh suami kepada pengasuhnya sendiri.

Menjelaskan mengenai kecaman masyarakat bahawa beliau lambat bertindak setelah mendapati kesan lebam pada tubuh Zara, ibu kepada dua anak itu menjelaskan beliau terpaksa menghantar Zara kepada pengasuh tersebut sementara mengambil pengasuh baharu.

"Saya terpaksa hantar Zara minggu tersebut kerana tiada pengasuh lain dan saya pujuk diri saya, tak apa, minggu ini sahaja, bertahanlah sehingga saya dapat berhubung dengan pengasuh lain," katanya sebak mengenangkan kisah itu.

Zara selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Kampung Lubok Gong, Kelantan, jam 7.50 pagi Sabtu.

Suami pengasuh yang bekerja sebagai penggunting rambut ditahan reman selama lima hari sehingga 13 November dan ujian saringan air kencing dilakukan terhadap suspek didapati positif methamphetamine.

Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh. - Bernama


MR :  Pengaruh belajar dengan ahli politik PH, bila tanya tak tahu


Iklan Teks (hanya RM20 sebulan):
 Sistem Mudah Untuk Anda Menjana Pendapatan Online Secara Sambilan
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 BERMINAT MENCARI pendapatan tambahan dan ingin menggunakan simkad terbaru?Boleh layari onlinekerjaya.com/9867 untuk maklumat lanjut

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan:

  1. Senarai tidak mengaku berak di jalanan:

    1. Mahadergau
    2. Lim Guano Eh
    3. Mas Kasut Gelap
    3. PiEm-6
    7. Bla,bla,bla

    BalasPadam