Header Ads

ads header

Flash News

Surat Terbuka Dr. Ilyani mengesahkan Pendokong Pakatan Harapan Suka Buat Persepsi Negetif


Saya cuba membaca satu persatu, ayat demi ayat kenyataan yang dibuat oleh Dr. Nur Ilyani Mohamed Nawawi dalam facebooknya. Saya cuba memahami apakah isu yang cuba dikengahkan oleh doltor berkenaan dalam kegawatan bicara sosial LGBT.

Dalam hal ini Dr Nur Ilyani tidak bersalah. Dia dengan jelas tidak mendikriminasikan golongan LGBT. Hanya dia tidak puas hati kepada Marina Mahathir yang memperjuangkan hak yang tidak ada hala tuju yang jelas dalam konsep negara berperlembagaan dan Islam sebagai agama rasmi.


Paling malang Nampak ketua pengarah Datuk Dr Noor Hisham Abdullah pun tak ada maklumat jelas berkenaan tulisan Dr Nur Ilyana. Kata Datuk Dr Noor Hisham Abdullah, bukan prinsip kementeriannya untuk mendiskriminasi hak golongan terbabit seperti mana yang ditulis pengawai perubatannya.

Bila pulak Datuk Dr. Nur Ilyani mendiskriminasi?
Malulah ketua pengarah membuat kenyataan tanpa ada maklumat betul.

Antara lain Dr.Nur Ilyani menulis;
1) Saya adalah seorang doktor perubatan dan saya tidak mengiktiraf perlakuan seks bebas apatah lagi songsang.

2) Adakah anda bersetuju kini golongan yang mendominasi carta penghidap HIV adalah di kalangan komuniti LGBT?

3) Sehingga kini, walaupun pesakit yang hadir mendapatkan rawatan dari saya tergolong dari kalangan LGBT, saya tetap melayan mereka sebagai pesakit dan memberikan rawatan yang terbaik buat mereka. Apatah lagi jika mereka berada di hujung usia. Maka, hak apakah yang anda sedang perjuangkan?

4) Adakah Cik bersetuju jika ada darah yang didermakan oleh golongan LGBT didermakan kepada salah seorang ahli keluarga Cik? (Buat masa sekarang penganut LGBT tidak dibenarkan mendermakan darah disebabkan gaya hidup yang berisiko tinggi). Adakah itu kesamarataan yang Cik mahukan?

5) Jika kalian melaungkan hak, maka kami juga mahu melaungkan hak untuk hidup aman damai serta bebas dari gaya hidup songsang dan segala penyakit bawaannya.

6) Akan tetapi, jika kalian mula mempromosi gaya hidup sebegini di media, kalian sudah mula mengganggu gugat keamanan & ketenteraman kehidupan kami untuk mendapat akses yang murni di media-media.
Saya tak nampak salah, hanya dia bertegas kepada prinsip risiko seperti juga pesakit kanser akibat amalan merokok dan HIV dengan pengamal  LGBT.

Saya setuju dengan Dr Murizah Mohd Zain  berkata "Dalam etika perubatan kita diajar untuk tidak membezakan pesakit. Sama ada yang miskin atau kaya, yang hitam atau putih, perempuan atau lelaki hatta LGBT pun akan kita rawat secara adil.

"Dalam perubatan juga kita di ajar satu prinsip yang dikenali sebagai perubatan pencegahan atau "preventive medicine".


"Jika kita tahu faktor risiko sakit jantung adalah merokok, kolesterol tinggi, darah tinggi maka tanggungjawab kita ialah meninggalkan rokok, menjaga darah tinggi dan paras kolesterol,"




Malang bagi seorang Dekan Fakulti Perubatan Universiti Malaya, Prof Datuk Dr Adeeba Kamarulzaman yang membuat kenyataan tanpa mengetahui isu sebenar.

Dekan ini berkata "Walaupun seluruh dunia bercakap tentang kemungkinan menamatkan wabak AIDS, orang seperti anda, dan lebih buruk lagi, doktor seperti anda, membuat wabak ini lebih buruk, kerana anda menghalang orang daripada tampil ke hadapan untuk bantuan dan rawatan,"

Bila pula Dr. Ilyani tidak melayan pesakit AIDS?
Agaknya apa terjadi kalau doktor macam dekan ini tanpa maklumat pesakit terus membuat pembedahan?

Saya tak berhasrat untuk membuat "copy dan paste" kenyataan-kenyataan bodoh pendokong PAKATAN HARAPAN dalam komen-komen di Malaysiakini dan akhbar pro PH. Mereka bukan sahaja buta maklumat tetapi membuat persepsi buruk dengan mereka maklumat tambahan untuk memburuk pendokong Islam di Malaysia terutama golongan doktor yang ada kesedaran Islam.




............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :



11 ulasan:

  1. Marilh kita bangkit mempertahankn dr.nur....lgbt terang2 ditolak dalam islam...kita harus pulihkn puak lgbt kembali kpd fitrah kehidupan bukannya menyokong mrk...

    BalasPadam
  2. Kita sokong Dr Ilyani kerana beliau berani bercakap benar secara terbuka menentang LGBT yang sedang dibela dan disokong oleh KERAjaan pakatan dan puak munafik liberal dan puak kafir harbi. Tindakan Dr Ilyani adalah jihad !

    Rasulullah S.A.W. telah bersabda yang bermaksud:

    أَفْضَلُ الْجِهَادِ كَلِمَةُ حَقٍّ عِنْدَ سُلْطَانٍ جَائِرٍ

    "Jihad yang paling afdhal adalah berkata benar di hadapan pemimpin zalim (H.R. Abu Dawud no. 4344, Ibnu Majah no. 4011, dishahihkan oleh Syaikh Al Bani).

    Soalan: Mengapa puak munafik liberal dan puak kafir harbi bersungguh-sungguh membela dan menyokong LGBTQ dan aktiviti LGBTQ?

    Jawapan:

    LGBTQ adalah pembawa penyakit kelamin yang sangat berbahaya seperti AIDs, Hiv, Siplis, Hepatitis A dan B, Gonorrhea dll dan aktiviti LGBTQ boleh merebakkan penyakit-penyakit berbahaya tersebut di kalangan kaum Melayu yang jahil murakkab yang akan menyebabkan mereka menjadi orang-orang yang tidak produktif kerana mereka mengidap penyakit yang sangat bahaya dan seterusnya mereka akan hidup menderita sebelum mereka mati.

    [Quote]Sexually Transmitted Diseases (STDs) have been rising among gay and bisexual men, with increases in syphilis being seen across the country. In 2014, gay, bisexual, and other men who have sex with men accounted for 83% of primary and secondary syphilis cases where sex of sex partner was known in the United States. Gay, bisexual, and other men who have sex with men often get other STDs, including chlamydia and gonorrhea infections. HPV (Human papillomavirus), the most common STD in the United States, is also a concern for gay, bisexual, and other men who have sex with men. Some types of HPV can cause genital and anal warts and some can lead to the development of anal and oral cancers. Gay, bisexual, and other men who have sex with men are 17 times more likely to get anal cancer than heterosexual men. Men who are HIV-positive are even more likely than those who do not have HIV to get anal cancer.[Unquote]
    Reference: https://www.cdc.gov/msmhealth/STD.htm

    LGBT adalah satu cara untuk melemahkan dan mengurangkan populasi kaum Melayu di negara ini.

    Untuk melindungi manusia dari bahaya LGBTQ, Allah dan RasulNya telah melaknat dan mengharamkan puak LGBTQ dan aktiviti LGBTQ dan menyediakan hukuman mati untuk orang-orang yang melakukan aktiviti LGBT.

    Marilah kita semua umat Islam berkerjasama dengan pelbagai NGO Islam menyokong parti Islam PAS pimpinan ulama Islam menentang LGBTQ dan aktiviti LGBTQ yang disokong oleh musuh Islam untuk melemahkan dan menyesatkan umat Islam.

    BalasPadam
  3. Jgn takut menyatakn kebenaran...Allah swt bersama anda

    BalasPadam
  4. Orang-orang yang beriman pada Allah dan RasulNya sudah pasti akan menyokong Dr Ilyani menentang LGBTQ.

    Malangnya sebilangan manusia yang mendakwa diri mereka beragama Islam merasa selesa bersekongkol dengan puak munafiqun liberal dan puak kafir harbi menentang Allah dan RasulNya dengan menyokong dan membela LGBTQ dan menindas umat Islam yang menentang LGBTQ! Merekalah musang yang berbulu ayam @ munafiqun!

    Allah telah berfirman dalam Al-Qur'an yang bermaksud:

    "Orang-orang munafik lelaki dan perempuan, setengahnya adalah sama dengan setengahnya yang lain; mereka masing-masing menyuruh dengan perbuatan yang jahat, dan melarang dari perbuatan yang baik, dan mereka pula menggenggam tangannya (bakhil kedekut). Mereka telah melupakan (tidak menghiraukan perintah) Allah dan Allah juga melupakan (tidak menghiraukan) mereka. Sesungguhnya orang-orang munafik itu, merekalah orang-orang yang fasik."
    (At-Taubah 9:67)

    BalasPadam
  5. Jom tanda tangan petisyen solidariti bersama Dr Ilyani kerana ada pihak lapor kepada Biro Pengaduan Awam gesa ambil tindakan ke atas Dr Ilyani.

    Tajuk: SOLIDARITI BUAT DR ILYANI
    Anjuran: Pertubuhan Amal Perubatan Ibnu Sina Malaysia PAPISMA

    Sila lawat website berikut untuk menulis sokongan tuan-puan kepada Dr Ilyani:

    https://www.gopetition.com/petitions/solidariti-buat-dr-ilyani.html

    BalasPadam
  6. Alhamdulillah 'SOLIDARITI BUAT DR ILYANI' telah berjaya mencapai
    49960 Signatures!

    Semoga jutaan umat Islam menyatakan sokongan kepada Dr Ilyani yang berani menegakkan kebenaran ! Amin.

    https://www.gopetition.com/petitions/solidariti-buat-dr-ilyani.html


    BalasPadam
  7. Alhamdulillah 'SOLIDARITI BUAT DR ILYANI' telah berjaya mencapai
    50152 Signatures !

    Semoga jutaan umat Islam menyatakan sokongan kepada Dr Ilyani yang berani menegakkan kebenaran ! Amin.

    https://www.gopetition.com/petitions/solidariti-buat-dr-ilyani.html

    BalasPadam
  8. Alhamdulillah 'SOLIDARITI BUAT DR ILYANI' telah mencapai 50541 Signatures.

    Semoga jutaan umat Islam menyatakan sokongan kepada Dr Ilyani yang berani menegakkan kebenaran ! Amin.

    https://www.gopetition.com/petitions/solidariti-buat-dr-ilyani.html


    BalasPadam
  9. Alhamdulillah ! SOLIDARITI BUAT DR ILYANI telah mencapai
    56541 Signatures !

    Wahai umat Islam teruskan sokongan kepada Dr Ilyani untuk menegakkan kebenaran.

    BalasPadam
  10. Alhamdulillah 'SOLIDARITI BUAT DR ILYANI' telah mencapai 65762 Signatures !

    Marilah kita semua menyokong Dr Ilyani menentang LGBT yang telah dilaknat oleh Allah dan RasulNya. Hanya manusia jahil murakkab, puak munafik dan puak kafir menyokong dan membela LGBT yang boleh menyebarkan pelabagi penyakit berbahaya seperti AIDs, HIV, Siplis , Hepatitis A dan B dll kepada masyarakat!

    BalasPadam