Header Ads

ads header

Flash News

Mana agamawan parti Amanah dalam isu Mahathir ini?


salam sejahtera semua,
Bismillah..

setelah mendapati tersebar video Tun M ini, bertanyakan adilkah Hudud bila seorg muslim dan bkn muslim mencuri, yg muslim di hukum potong tangan, dan yg bukan muslim tidak di hukum potong tangan kerana beliau bukan muslim.

saya terpanggil utk menjawab setelah saya tidak menemui mana2 sebaran media menjawab persoalan tersebut, saya bukanlah seorg ustaz, apatah lg pakar hudud.tetapi, saya cuba jawab sbg tanggungjawab seorg muslim.

JAWAPAN saya utk persoalan yg dibangkitkan oleh Tun M ialah....HUDUD ITU ADIL kerana...hudud itu adalah hukuman dari wahyu, maka, apabila pesalah di hukum hudud di dunia, maka pesalah tersebut sudah lepas hukuman di akhirat kerana hukum Allah telah di laksanakan di dunia.

Adapun bg yg bukan islam...adalah ZALIM sekiranya kita menghukum mereka dgn cara hudud, kerana mereka yg tidak mengucap dua kalimah syahadah,tetap ada hukuman utk mereka di akhirat kelak, oleh itu, hukum hudud yg dikenakan kpd bkn muslim adalah zalim..di dunia kita hukum, di akhirat mereka masih tidak terlepas hukuman ahzab dr Allah swt...2 kali mereka d hukum...

harap penjelasan saya dpt memberi sedikit sebanyak manfaat dan menambah ilmu pengetahuan kita semua.

https://youtu.be/Ru98qxyn3TM



Halid Mastor


MR : Agamawan dalam parti Amanah termasuk IKRAM dah jadi 'pasu bunga', lebih takut jawatan daripada tuhan mereka....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

12 ulasan:

  1. Kalau adil jadi alasan, banyak lagi ketidakadilan yang lebih melata tetapi di pandang sepi:

    1. NEP juga tidak adil pada bukan Melayu

    2. Projek M tidak adil pada lokal

    3. Skandal BBMB tidak adil pada akauntan yang terbunuh

    4. Skandal Forex tidak adil pada X-gavenor bank pusat

    5. Usungan tilam semasa perbicaraan tidak adil pada tertuduh

    6. Halla, halla , halla

    7. Blah, blah, blah

    8. Yada, yada, yada

    BalasPadam
    Balasan
    1. Insiden Memali juga banyak yang tidak adil.

      Padam
  2. Moga tun m mendapat hidayah allah ameeen

    BalasPadam
  3. Mintak ulasan dr Dr. Maza

    BalasPadam
    Balasan
    1. setuju sangat dan juga rora n dr danial

      Padam
    2. Harap2, doakan supaya tak jadi NO BIG DEAL..

      Padam
  4. Saya tgh tropong janji kena tunaikan jgn jadi org munafik.

    BalasPadam
  5. Tak payah layan orang buta Quran. Andaikata beliau tahu si kafir yang BERAKHLAQ MULIA tetap Allah masukkannya ke
    dalam NERAKA barangkali beliau cakap Allah tidak adil. Adil mengikut otak manusia yang terbatas.Hukum manusia pun banyak boleh dipertikai keadilannya, eg simpan pistol tanpa lesen,mengedar dadah dihukum bunuh walaupun belum membunuh.

    BalasPadam
  6. Pemimpin AMANAH/PKR tak de hati perut lansung mebiarkan Tun Mahathir mempunyai fikrah yang sebegini. Kasihani lah dia, dia mungkin tak lama lagi, kalau ikut umur, akan meninggalkan kita. Pada saya lah, Tun banyak jugak jasa jasanya pada rakyat Malaysia bukan tak de langsung. Ustadz PH MAZA RORA Danial kamu adalah hipokrit sebesar besar hipokrit sanggup kau biarkan Tun berciri ciri sebegini sebelum dia kembali ke rahmatullah. Kejam sungguh kejam.

    BalasPadam
  7. 13 MP dapat kerusi Moi

    49 MP hanya dapat kerusi Mo2

    Ini baru adil!

    Wakakaka

    BalasPadam
  8. Mahathir tidak faham maksud adil berbeza dengan maksud samarata....patut di tanya mereka ini...adilkah orang kafir masuk neraka dan orang beriman masuk syurga..adilkah orang kafir boleh berzina,minum arak sedangkan orang islam tidak boleh...adilkah gaji PM sama dengan gaji buruh..ini menunjukkan kejahilan beliau dalam memahami apa maksud keadilan...Apa lagi untuk memahami konsep keadilan dalam Islam tidak boleh disamakan dengan konsep persamaan hak yang diperjuangkan oleh golongan liberal yang berselindung dengan retorik hak asasi manusia

    BalasPadam
  9. Ularmak parti PANdir bersikap seperti syaitan bisu atau keldai yang membawa kitab-kitab kerana mereka membiarkan sebilangan pemimpin pakatan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam dan membela dan memperjuangkan kemungkaran dan kesesatan seperti LGBT, atheis, sekularisme, liberalisme, pluralisme dan murtad. Bahkan mereka berdiam diri apabila seorang pemimpin PANdir menghina Tuhan.

    Ularmak parti PANdir ini adalah ulama su' yang menjual agama untuk mendapat sedikit habuan dunia. Mereka berpakaian seolah-olah mereka 'warak' tetapi mereka berhati serigala.

    Anas bin Malik ra. meriwayatkan sebuah hadis:

    "Kebinasaan bagi umatku (datang) dari ulama su’, mereka menjadikan ilmu sebagai barang dagangan yang mereka jual kepada para penguasa masa mereka untuk mendapatkan keuntungan bagi diri mereka sendiri. Allah tidak akan memberikan keuntungan dalam perniagaan mereka itu." (HR al-Hakim).

    BalasPadam