Header Ads

ads header

Flash News

Malaysiakini Sengaja Burukan PAS dan delete posting sokong PAS


Apabila seorang peguam, Wan Zainuddin Wan Musa menyifatkan kenyataan Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Datuk Shukri Abdull berkaitan 1MDB bersifat prejudis terhadap Datuk Seri Najib Razak.

Peguam ini mencadangkan prosedur yang betul iaitu Shukri patut merekodkan keterangannya dalam bentuk akuan bersumpah dan membuat pendedahan secara tertutup kepada jawatankuasa khas siasatan 1MDB.

“Perkara paling asas perlu beliau lakukan ialah membuat laporan polis dan mendedahkan dalam laporan polis nama nama individu yang dikatakan mengugut beliau.
“Biar polis membuat siasatan. 


Tapi Malaysiakini telah menulis tajuk dengan meletakkan sebagai peguam PAS (kebetulan peguam ini adalah penyokong PAS) dan meletakkan gambar Najib dan bendera PAS (sempat saya screenshot sebelum Malaysiakini menukarnya) untuk memberikan pesepsi buruk kepada PAS sebagai rakan Najib.

Kerja jahat Malaysiakini ini ditegur oleh netizen.


Malaysiakini menukar gambar dan mendelete komen tersebut. Bukan sahaja komen tersebut didelete, komen-komen bernas daripada PAS juga didelete termasuk komen saya.

Tahniah MALAYSIAKINI anda ambil PERANAN UTUSAN dalam Kerajaan HARAPAN.



......
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
https://telegram.me/mindarakyat
https://www.facebook.com/Mindarakyat

22 ulasan:

  1. bboikot saja MK...lebih hebat drp utusex meloyer

    BalasPadam
  2. Saya begitu menyampah dgn malaysiakini. Banyak komen saya juga didelete, move dan hide. Memang MK media jahat dan editor yg mempunyai pemikiran dangkal.

    BalasPadam
  3. Malaysiakini tiada prinsip kebebasan media..dh boleh ganti utusan yg pro kerajaan..

    BalasPadam
  4. da lama boikot mk, masuk nak baca pun x sudi sbb xnak bg hit

    BalasPadam
  5. patutla, asal baca MK ja, trasa macam langsung tak dak pengomen dari parti pas. dan cara MK menulis tajuk berita sangat mampu menyebabkan pembaca salah faham kalau jenis yang baca tajuk ja trus comment.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sya cari komen saya.....slalu hilang..

      Padam
    2. Jom boikot mk...mk berniat jahat..

      Padam
  6. Mk tu kan kaki fitnah..mana drg ad telur

    BalasPadam
  7. MK dan sarawak report....sumber fitnah terkini

    BalasPadam
  8. Kurang sumber berita terkini selain mkn. Pas pun portal x uptodate.

    BalasPadam
  9. patutnya boleh lapor pada SKMM

    cumanya apa baitu boleh buat?

    BalasPadam
  10. ALLAH dh bg peringatan"Sekali-kali tidak akan redha orang-orang Yahudi dan Nasrani sehinggalah kamu mengikut jalan-jalan hidup mereka." (Al Baqarah: 120)

    BalasPadam
  11. Kekadang pengomen yang beragama islam tu komen boleh membawa jatuh syahadah tanpa mereka menilai tulisan mereka. Semberono sahaja.

    BalasPadam
  12. Sememangnya pas ni lemah dalam media sosial. waktu PRU hari tu, nak jumpa page yang pro kepada PAS sangat susah. semua just harap kepada post yang ditulis oleh penyokong pas or penganalisis politik yang pro kepada pas dan di share oleh penyokong pas. itu sebab ph boleh menang besar waktu pru hari tu. harap sangat pas boleh bina satu page yang betul-betul bersifat neutral tetapi banyak melaporkan berkenaan aktiviti pas. dan page tersebut akan turut berfungsi untuk menepis sebarang fitnah yg disebarkan oleh pihak PH atau BN.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. PH walaupun kurang jentera tak spt Pas, tapi still boleh menang pjaya sebab depa pandai guna kelebihan dlm cyberwar. Pas boleh menang hanya di pantai timur pun sebab jentera Pas turun ke kpg2 mengikut style tradisional. Selagi Pas tidak berupaya bersaing dgn cyberwar PH, Pas hanya boleh jadi juara di pantai timur saja.

      Padam
    2. ph mempunyai cybertroper berbayar dan terancang mereka menyerang pas bertali arus kita dipehak pas terpaksa mengabiskan masa untuk menjawap segala tuduhan yg dilemparkan tampa sempat untuk menyerang balas kedua, kelemahan pas datang dari pemimpin pas itu sendiri yg melarang ahli dan penyokong pas melayan sebarang provokasi dan persepsi yg ditimbulkan melalui enternet tindakan seperti ini boleh menyebabkan kita ketinggalan dibelakang dimana hampir keseluruhan rakyat negara ini memiliki alat mudah alih yg setiasa menerima berita terkini

      Padam
  13. tolong banyakkan juga blog seumpama minda rakyat ni. dahulu, tranungkiteonline menjadi sumber utama kepada penyokong pas mendapat maklumat berkenaan pas. sekarang tranungkite akan ditutup. pas memang semakin berkurang sumber maklumat berkenaan segala aktiviti kerajaan pimpinan pas. banyak juga blog-blog famaous yang membantu mempromosi pas dahuluwaktu pas bersama pakatan rakyat kini dah beralih arah kepada PH.

    BalasPadam
  14. Sbb tu menteri multimedia dari dap ia² nak kaji balik ruu berita tak benar...

    BalasPadam
  15. Media bebas belum terjamin...mungkin lebih teruk dari zaman BN....pemimpin PAS belum pernah diberi peluang untuk wawancara @ sidang akhbar selepas PRU 14...PH saja yg keluar dimedia utama negara...

    BalasPadam
  16. Rakyat beralih arah adalah kerana kemarahan yang bersifat sementara seperti hujan lebat luar biasa yang menyebabkan banjir kilat yang belum pernah berlaku. Di negeri pantai timur dan pantai barat seperti kedah,rakyat telah kenal lama PAS .Membaca MK memang nampak mereka bias sepertimana media harus perdana negara masih sama seperti zaman BN. Media arus perdana masih seperti katak bawah tempurung yang tiada keberanian menjemput semua pimpinan untuk berdiskusi

    BalasPadam